Thursday 6 June 2013

Strategi Harian untuk EMAS

Emas sedang menghampiri had yang lebih rendah pada saluran penurunan harga jangka sederhana di tahap 1.325 mencadangkan lantunan semula. Walau bagaimanapun, penembusan harga pada tahap ini akan membebaskan potensi yang besar dan memulakan saluran penurunan harga yang lebih pantas.
Petunjuk teknikal menunjukkan isyarat menjual tetapi harga telah bergerak naik di dalam zon oversell selagi tahap sokongan tidak ditembusi, andaian lantunan semula adalah yang paling mungkin. Bollinger band telah banyak berkurangan hasil daripada penurunan harga yang ketara pada hari ini. Harga dijangkakan akan stabil dalam temph jangka masa pendek ini.
Emas sedang menguji had saluran yang lebih rendah – oleh itu kami mencadangkan 2 senario: Yang pertama adalah hipotesis lantunan semula – di mana kami mencadangkan kepada para pedagangan agar membuka kedudukan membeli pada tahap 1.325 dengan meletakkan objektif 1 pada tahap 1.335 dan seterusnya pada tahap 1.338. Penembusan harga pada tahap 1.322 akan membatalkan senario ini. Senario kedua pula adalah penembusan harga pada tahap sokongan di maka kami mencadangkan kepada para pedagang agar “sell stop” yang bermaksud jual emas dengan seberapa segera kerana ia telah menembusi tahap sokongan 1.325 dengan objektif 1 pada tahap 1.315 dan seterusnya pada tahap 1.312. Penembusan harga pada tahap 1.328 akan membatalkan senario ini.
Performed by Analytical expert: Albert Fitoussi

BERSAMA MEAMCUKAN EKONOMI

No comments:

Post a Comment